Engman Ville-Joonas

Kotipaikka: Rovaniemi

Syntymävuosi: 1994

Puhelinnumero: +358458866244

Motto: Kallein arvoistamme on vapaus!

Olen 24-vuotias opiskelija ja yrittäjä. Vaikutan aktiivisesti yhteiskunnan eri aloilla toimimalla muun muassa Lapin Eurooppanuorten varapuheenjohtajana, Lapin Kokoomusnuorten hallituksen jäsenenä, Rovaniemen seurakunnan julistustyön johtokunnassa sekä itse perustamani urheiluseuran hallituksen puheenjohtajana.

Minä en lupaa mitään, mutta tulen ajamaan vapaampaa ja turvallisempaa Suomea.

Vapaampi Suomi tarkoittaa viinejä ruokakauppoihin, alkoholin myyntiaikojen vapauttamista ja nuuskan laillistamista. Vapaassa maassa ihmisten mielipiteitä ja sanomisia ei vainota, vaan on pikemminkin tuomittavaa pyrkiä noita vapauksia rajoittamaan.

Turvallisuuden kivijalka on kestävä kansantalous, joka on murentunut vauhdilla. Valtion kuuluu hoitaa ydintehtäviään – ei pyörittää kasinoja ja tukea saippuaoopperaa. Kestävä talous antaa meille resursseja palkata lisää poliiseja, mitä Lappi ehdottomasti tarvitsee. Lisäksi on syytä luopua turvapaikkajärjestelmästä ja keskittyä oikeiden pakolaisten auttamiseen.