Autto Heikki

HTM, yhteyspäällikkö

Kotipaikka: Rovaniemi

Syntymävuosi: 1984

Olen pitkän linjan lappilainen päätöksentekijä. Vaalikaudella 2011-2015 toimin kansanedustajana ja muun muassa eduskuntaryhmäni varapuheenjohtajana. Paikallisissa luottamustehtävissä olen toiminut mm. Rovaniemellä kaupunginvaltuuston puheenjohtajana yli kymmenen vuoden ajan. Lapin liitossa olen hallituksen varapuheenjohtaja. Ennen Rovaniemen aikaa olin mukana päätöksenteossa Muoniossa, jossa olen asunut kouluvuodet. Alun perin olen kotoisin Enontekiöltä.

Olen kolmen lapsen perheenisä, työskentelen Lapin yliopiston yhteyspäällikkönä ja vapaa-ajallani olen mm. aktiivinen seuratoimija Ounasvaaran Hiihtoseuran puheenjohtajana. Koulutukseltani olen hallintotieteiden maisteri ja reservin arvoltani yliluutnantti.

Työ, perhe ja turvallisuus ovat minulle tärkeitä teemoja. Minulle kaikkein tärkeintä on, että Lappi menestyy. Sen puolesta olen valmis tekemään pitkäjänteistä työtä. Haluan tehdä harkittuja ja kestäviä päätöksiä, joiden takana voi seistä vielä vuosikymmentenkin kuluttua.